سه چهار میلیمتر فاصله دندانهای جلو

ژوئن 21st, 2016 | | دیدگاه‌ها برای سه چهار میلیمتر فاصله دندانهای جلو بسته هستند

سه چهار میلیمتر فاصله دندانهای جلو

پرسش:

دندانهای خوبی دارم. فقط دو تا از دندان های جلویی بالا و دو تا از دندان های جلویی پایین من حدود سه چهار میلی متر  با هم فاصله دارند. می خواستم بدانم چه روشی وجود دارد که این فاصله را از بین برد؟

پاسخ:

با توجه به این که فاصله میان دندان های تان اندکی زیاد است، ممکن است برای استفاده از لمینیت پرسلن یا کامپوزیت، و یا روکش دندان در دو دندان جلویی، به خاطر زیادی فاصله دندانهای جلو مجبور شویم به خاطر بستن فاصله، دندان های جلو را خیلی بزرگ بسازیم که نا زیبا جلوه خواهد کرد. البته این امر با شبیه سازی پیش از آغاز درمان قابل تجسم خواهد بود. اگر بستن فاصله به همین صورت، دندان های جلو را به طرز غیر طبیعی بزرگ نخواهد کرد، ساده ترین پیشنهاد، استفاده از لمینیت پرسلن، یا لمینیت کامپوزیتی خواهد بود.

اما در صورتی که بزرگ بودن دندان ها آزار دهنده باشد، برای تقسیم فاصله موجود بین تعداد بیشتری از دندان ها، می بایست ابتدا ارتودنسی کنید، سپس برای از بین بردن فاصله های یک نواخت و کوتاه تر دندان ها، بسته به مورد چهار یا شش تا از دندان های جلو را لمینیت کنید.

در صورتی که نخواهید ارتودنسی کنید، می توانید با استفاده از روکش های تمام سرامیک (زیرکنیا) فاصله ها را اصلاح کنید. عیب این روش در این موارد، تراش نا خواسته دندانهای سالم برای قرار دادن روکش است. به عبارتی، برای تقسیم فضای سه چهار میلی متری، با این روش، از چهار (یا شش) دندان جلوی شما می تراشند و روکش می کنند.

می توانید از روش کامپوزیت لمینیت هم برای تقسیم فضا و بستن دیاستم در چهار (یا شش) دندان جلو از هر فک خود استفاده کنید.

با معاینه دندانها می توان بهترین طرح درمان را برای دندانهای شما انتخاب کرد

Comments are closed.